poniedziałek, stycznia 05, 2015

DIANE VON FURSTENBERG. Legendarna projektantka i reality show.

Diane von Furstenberg to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Wyróżnia się nietuzinkowymi printami. Jednak podwaliny sukcesu DVF to nie etniczne wzory, ale legendarna sukienka koktajlowa wrap dress, która w tym roku będzie świętować jubileuszowe 40-lecie.

Nie jest łatwo stworzyć nieśmiertelny krój. Diane się udało. 

reality show, projektantka

Dlatego może warto powiedzieć o Diane kilka słów. Urodziła się w 1946 roku w żydowskiej rodzinie Halfin. Jej matka była w Auschwitz, co bardzo wpłynęło na sposób w jaki wychowała córkę. VF często mówi o wpływie matki, najważniejsze zdaje się przesłanie „Strach nie jest wyjściem”. Diane wygląda mi na osobę, która potrafi walczyć o swoje jak lwica, jednocześnie nie jest zła i okrutna (może lepiej, zdaje się nie być).

W trakcie studiów poznała niemieckiego księcia Egona von Fürstenberg. Przez chwilę, aż do rozwodu, mogła się nawet posługiwać tytułem książęcym. Egon podobnie jak małżonka, był projektantem mody.

Diane założyła własną markę w 1970. Legendarna sukienka powstała w roku 1974. Moim zdaniem wrap dress jest uosobieniem stylu lat 70, przywodzi na myśl kulturę dzieci kwiatów, wolność i libertynizm. Spodobała się też konsumentkom, gdyż popyt szybko sięgnął kilku milionów. Co do D., w 2001 roku poślubiła potentata telewizyjnego Barry’ego Dillera, zajmuje się działalnością charytatywna, zaprojektowała oprawki Google Glass, ma własna rubrykę w In Style, została zaklasyfikowana do grona 50 najbardziej wpływowych mieszkanek Nowego Jorku (domyśliliście się, ze mieszka w NYC? Chyba czuć ducha tego miasta w jej projektach) a także 100 najpotężniejszych kobiet na świecie.

Dom mody DVF to jednak nie tylko sukienki. Ważnym elementem są wspomniane wcześniej printy. Oferowane wzory są niesamowite, również przywołują szalone lata siedemdziesiąte i przyznam, że sama skusiłabym się na kilka oferowanych ciuszków!

Skąd pomysł napisania o DVF? Jesienią 2014 na kanale E! (który lubię, pomimo, że E! Kardashianami stoi,tak lubię też rodzinę K.) wystartował reality show mający na celu wyłonienie ambasadorki marki. Do boju stanęło 8 młodych, ambitnych dziewczyn. Nie miałam okazji obejrzeć wszystkich odcinków, więc nie wiem kto zwyciężył. Pewnie myślicie (jak i ja pomyślałam) dlaczego tak znana i wpływowa osoba jak Diana zdecydowała się na udział w reality show emitowanym na E!? Zainteresowana odpowiada, że tworzą nowy gatunek oraz stara się pokazać, że nie tylko wredne zołzy robią karierę, można wygrać będąc rozsądną, miłą i zabawną osobą (w sumie najlepiej, żeby ambasadorka była właśnie taka!). Korzystając z okazji Diane po raz kolejny wyraża swoją niechęć do chirurgicznego poprawiania urody (mocno popieram).
Jednak pomimo tej dość sympatycznej otoczki nie dajmy się oszukać. Imperium DVF (taki tytuł program nosi w Polsce) to także gigantyczna, zakrojona na szeroką skalę reklama. W każdym odcinku można zobaczyć mnóstwo ciuchów z oferty (większość naprawdę fantastycznych), a na stronie internetowej znajdziemy nawet opcję „shop by episode”. Zdecydowanie nie jest to tradycyjne lokowanie produktu.
Czy zatem można przepuszczać, że jest to nowy level pr? A może ktoś zastosował już takie rozwiązanie i ja tego nie zauważyłam? Co sądzicie o reality show DVF? Dajcie znać w komentarzach!