wtorek, lutego 23, 2016

IMAX. Jedyne, prawdziwe kino.

kino imax, czy warto iść do kina imax, filmy w imax, najlepszy dźwięk, nic na poważnie

Nigdy nie lubiłam kina. Nie jarał mnie wielki ekran, obecność mnóstwa ludzi dookoła i konieczność patrzenia w ekran przez bite dwie godziny, bez jakiejkolwiek możliwości przyspieszenia nudnych fragmentów. Słowem, zgroza!

Na szczęście do czasu! Zakochałam się w kinie Imax. I nie wiem, jak mogłam bez niego funkcjonować przez prawie ćwierć wieku (dodałam sobie kilka lat, ale przyznacie, że ładniej brzmi?).

Imax jest dla kin, tym, czym pierwsza odsłona Iron Mana dla uniwersum Marvela. Całkiem nowa era.
Dla nieobeznanych (jak ja), Imax to jeden z systemów kinowych. Taśma Imax jest większa niż tradycyjna taśma kinowa, dzięki czemu ma większą rozdzielczość. Większa rozdzielczość to właśnie klucz do sukcesu. Imax reklamowany jest, jako kino z krystalicznym obrazem, o dziwo, nie jest to tylko reklama! Obraz jest naprawdę fantastyczny.

Imax nie jest oczywiście wolne od wspomnianych wcześniej wad, jakie przypisuję wszystkim kinom. Nadal przychodzi tam dużo ludzi i nadal trzeba patrzeć na film przez cały czas. Niemniej, nie są to przeszkody, z którymi nie można sobie poradzić, wybierając seanse w odpowiednie dni tygodnia i o odpowiednich porach;) Nie powiem wybierając ciekawe produkcje, z założenia tylko takie wybieram.

Mówiąc o kinie Imax, nie można pominąć ekranu i dźwięku. Ekran zdecydowanie robi wrażenie, jest ogromny. Standardowy ekran ma rozmiar 14 na 24 metry. Dużo. Kadr, o czym nie wspomniałam wcześniej, jest ustawiony poziomo. Przyznam, że w moim fotelu, na samym środku siódmego rzędu, czułam się strasznie przytłoczona. Dodatkowo ekran jest zbudowany ze specjalnych materiałów, które w żaden sposób nie tłumią dźwięku z umieszczonych za ekranem głośników, znacznie podwyższając jakość efektów dźwiękowych. Uciekłam z tego siódmego rzędu prawie od razu i wam również, nie polecam miejsc tak blisko ekranu, lepiej sprawdza się dalsze lokalizacje. Ogromny ekran kina Imax obejmuje cały zasięg wzroku, dlatego widoczność ekranu z każdego miejsca na sali jest jednakowo dobra.

Zgodnie z powszechnie panującymi opiniami, najlepsze wrażenia z oglądania filmów 3d daje właśnie kino Imax. Nie wiem, czy jest to prawdą, jednak powiem wam dokładnie po premierze Batman v Superman: Świt Sprawiedliwości w kwietniu. Już sam zwiastun wzbudził moje zainteresowanie!;)
 
Byliście już w kinie Imax? Jak Wam się podobało? A może dopiero się wybieracie? Dajcie znać!