piątek, lutego 05, 2016

Kulturalny luty


Zupełnie niespodziewanie w ostatnie dni grudnia dopadło mnie przemożne lenistwo, które niefortunnie uniemożliwiło powstanie Kulturalnego Stycznia. Sprawa dosyć poważna, niedobre lenistwo, pora je ukrócić!
Niestety, jak widać, jego efekty trwają nadal (feee), dlatego, pomimo że luty rozgościł się już na dobre, dopiero dzisiaj przedstawiam Wam kulturalny przewodnik miesiąca (szczęście, że w tym roku luty dłuższy). Najciekawsze propozycje na ten miesiąc? Zobaczmy! Przy okazji, w tym miesiącu żadnych premier. Żadnych premier nie oznacza braku premier, oznacza brak interesujących premier.

Teatr

W Operze Narodowej wystawiają Jolantę i Zamek Sinobrodego. Spójnik i ma za zadanie oddzielić dwa tytuły. Nie dajcie się zwieść, w cenie jednego biletu dostajemy dwie historie. Najpierw Jolantę a po antrakcie Zamek Sinobrodego. W grudniu można było zobaczyć retransmisję spektaklu z Metropolitan Opera w TVP Kultura, widzieliście? Ja tak, było fajnie, więc spokojnie polecam.

Ciekawym pomysłem jest też wybranie się do Teatru Sabat. W zasadzie bliżej mu do rewii niż teatru. Za odpowiednią opłatą możecie zjeść kolację, obejrzeć spektakl, a następnie wziąć udział w dancingu. Wśród spektakli do wyboru: Hollywood na Foksal, Życie jest sceną, The Best of Sabat, Miłość na zawsze, Koncert Wiedeński oraz Rewia Forever.

P.S. Świetna propozycja na zbliżające się Walentynki! #ciociadobrarada
 
Pracujesz w korporacji? A może nie pracujesz i nie masz pojęcia, jak tam jest (jak ja). Nieważne! Teatr XL (zlokalizowany na Stadionie PGE Narodowym) w styczniu zaprezentował spektakl Korpostory. Jestem bardzo ciekawa efektu.

Promocja!promocja! Ceny biletów w Teatrze WARSawy lecą w dół. Tatr świętuje swoją osiemnastkę, z tej okazji w lutym bilety normalne w cenie ulgowych, a bilety ulgowe w cenie wejściówek! Warto zerknąć do repertuaru, teatr ma kilka interesujących propozycji.

Kolejna ciekawa, bo darmowa, propozycja to warsztaty Uwolnić Muzykę w Klubie Rampa. Warsztaty skierowane są do osób posiadających pewne umiejętności w zakresie gry na instrumentach. Posłuchacie o doświadczeniach Michała Sołtana i ogarniecie podstawy kompozycji. Świetna sprawa!

Książki na luty

W lutym zainteresowały mnie dwie powieści: Zakonnice odchodzą po cichu Marty Abramowicz oraz Żniwa Zła, piszącej pod pseudonimem Roberta Galbraitha, J.K. Rowling. Żniwa Zła to intrygujący kryminał. Druga propozycja wydaje się interesującą ze względu na poruszaną tematykę, nie zastanawiałam się nigdy nad życiem kobiet, które opuszczają zakon, nie znam nawet żadnej zakonnicy. Chętnie poznam szczegóły. Obie książki lądują na mojej liście lektur.

Kino w lutym

Jeśli zastanawiasz się, na co pójść do kina, odsyłam do tekstu Filmy, na które warto czekać w 2016 roku. Króluje tam oczywiście Deadpool!

Dajcie znać o Waszych kulturalnych planach!